Alla inlägg under december 2013

Av Amanda Carlsson - 28 december 2013 18:07

Hej bloggen
Idag tänkte jag skriva om när jag var i stallet.
Jag hjälpte Rebecca, hon fick Baldi.
Baldi var lite jobbig men allt gick bra.
Sen hälsade vi på Felizia, den nya hästen. Den är urgullig.
Vår rektor Mi var där och ledde sin dotter som red riviera.
Min mobil har dåligt batteri så aa kan Inte blogga mer så bye.
//Amanda

Jul

Av Amanda Carlsson - 25 december 2013 20:06

Hej
Inget inlägg igår heller:(
Men nu vill jag bara skriva ner mina julklappar, en grej från THE body shop, ett halsband, en supersnygg tavla som min gudmor har gjort, en plattong, en dag på stan, en kamera, ett stativ, tre böcker: den magiska kappan, tredje tecknet och dödsritten och hörlurar. Det var allt.
God jul i efterskott.

Av Amanda Carlsson - 23 december 2013 16:00

Hej sorry för inga inlägg IGEN :(
Men nu är de jul imorgon så det är lite mycket att fixa men nu kan jag.
Är på julbord.

Vi fick smaka på alkohol-fri glögg.

Snart är det jul. Vad önskar ni er?
Jag vill ha en kamera och en kamerahållare fast den ska jag ha till telefonen!
Och sen en grej från glitter.
//Amanda

Av Amanda Carlsson - 16 december 2013 22:26

Hej är skitstressad just nu.
Imorgon kommer det att bli en AWESOME ridning med favvohästen, mycket galopp och lekar och ALLT och det vill man inte skippa. Men nu är det ett problem, jag fick ett logoped möte just då så att jag skulle missa allt. Vi har försökt att nya men tveksamt om det går, det MÅSTE gå.
Här är fiffi:

Av Amanda Carlsson - 15 december 2013 10:30

Hej bloggen! Jag tänkte försöka göra 1 inlägg varje dag, de kanske inte blir så långa alla gånger men aja. Eller vad tycker du?
Idag är det en sån där tråkig dag. Man känner det på sig när man vaknar att idag är det en tråkig dag där man sitter vid datan i 100 år fast man mår dåligt efter typ 2 sekunder.
Det känns i luften på något sätt, och så lucktar det också. Det är konstigt!
Klockan är 10:28 och jag har inte orkat gå upp ur sängen. Är det nån som kollar på julkalendern? Om ja
, vad tycker ni?
Idag blev inlägget kort jag vet, kanske skriver senare idag.
//Amanda

Av Amanda Carlsson - 15 december 2013 01:17

Sorry för inga inlägg på sista tiden men nu mitt i december då man ska fira advent, köpa julklappar, hitta på rim, kolla på julkalendern och göra några få läxor.
Men nu har jag tid, ligger i sängen och deppar. Han precis bråkat med pappa. Ska inte gå in på detaljer nu men aa.
I skolan jobbar vi med att "förbättra" våran klass, för att våran är så stökig.
Det gäller inte alla. De jag är mest med i min Klass är Alma och Elli. Men Mest Elli för hon kommer hem till mig ibland också, men inte så ofta. Inte längre.
Vilket är synd men denna termin har jag varit på uselt humör och har faktiskt inte orkat så mycket. Har egentligen bara velat gå hem till mig utan kompisar, har inte orkat vara social.
Som idag var det nån skolgrej med min lillebrors klass på fritids, jag gick till stallet och var där själv i stället (om man inte räknar hästarna). Jag vet inte varför, kanske är van?
Men jag har bara inte orkat bjuda hem nån, har inte haft lust. Såklart är det kul när nån väl är hemma hos mig men det är sällan det är nån hemma hos mig eller jag hos nån. Men jag lider inte av det, just nu är jag rätt nöjd med det. Men det är kanske en vanesak!
Nu är jag med zoé, orkar inte lägga mig. Och detssutom behöver zoé motion.
Har anmält mig till Ridläger idag, vigelsjö ridskola. Hoppas att Tilda kommer också.
Då vill jag vara i stora hagen med henne.
Vill ha Bobby eller fanfars, båda är bra barabacka, dressyr och hophästar.
Så aa annars har jag fler men det vore kul om hon kom.
Så Tilda läser du detta, kommet du att komma?
Måste sova nu! Godnatt!

Av Amanda Carlsson - 15 december 2013 01:17

Sorry för inga inlägg på sista tiden men nu mitt i december då man ska fira advent, köpa julklappar, hitta på rim, kolla på julkalendern och göra några få läxor.
Men nu har jag tid, ligger i sängen och deppar. Han precis bråkat med pappa. Ska inte gå in på detaljer nu men aa.
I skolan jobbar vi med att "förbättra" våran klass, för att våran är så stökig.
Det gäller inte alla. De jag är mest med i min Klass är Alma och Elli. Men Mest Elli för hon kommer hem till mig ibland också, men inte så ofta. Inte längre.
Vilket är synd men denna termin har jag varit på uselt humör och har faktiskt inte orkat så mycket. Har egentligen bara velat gå hem till mig utan kompisar, har inte orkat vara social.
Som idag var det nån skolgrej med min lillebrors klass på fritids, jag gick till stallet och var där själv i stället (om man inte räknar hästarna). Jag vet inte varför, kanske är van?
Men jag har bara inte orkat bjuda hem nån, har inte haft lust. Såklart är det kul när nån väl är hemma hos mig men det är sällan det är nån hemma hos mig eller jag hos nån. Men jag lider inte av det, just nu är jag rätt nöjd med det. Men det är kanske en vanesak!
Nu är jag med zoé, orkar inte lägga mig. Och detssutom behöver zoé motion.
Har anmält mig till Ridläger idag, vigelsjö ridskola. Hoppas att Tilda kommer också.
Då vill jag vara i stora hagen med henne.
Vill ha Bobby eller fanfars, båda är bra barabacka, dressyr och hophästar.
Så aa annars har jag fler men det vore kul om hon kom.
Så Tilda läser du detta, kommet du att komma?
Måste sova nu! Godnatt!

Av Amanda Carlsson - 8 december 2013 13:07

Hej allihopa!
Sorry att jag inte har blogga på länge, I am sorry men har haft mycket att göra och mest när snön har kommit och så är det december och allt sånt där.
Men nu har jag tid.
Igår var jag på överjärva och skulle leta efter en mössa, slarvade bort min förra året.
Glömde överdrag och stövlar så fick inte gå in i hagen.
Stötte på Alva i 6:ans mamma och aa vi pratade och sånt.
Sen gick jag på hundmässan och det var massor av hundar och de var så söta!

Favvo rasen asså!<3

Var där med mamma! Vi träffade Cedric i min Klass och hans mamma.
Och sen mina kompisar Sofia och Fridas storebror Elias.

Sen gick vi till världens jobbigaste Unge och hans familj. Pappan i familjen är gudfar till Andreas. Han gav Andreas 1000 kronor och mig 500 fast det inte är min gudfar. Han är riktigt snäll.
Men aa det var min dag!

Presentation


Hej! Jag heter Amanda och är 14 år. Jag gillar att fota och så gillar jag hästar. Nu får ni veta mer om mig!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amandahorses.bloggplatsen.se

Hej! Amandahorses.bloggplatsen.se


Ovido - Quiz & Flashcards