Alla inlägg under september 2013

Av Amanda Carlsson - 29 september 2013 18:13

Hej!
Nu är jag hos kompisar. Pappa skulle köpa grekisk olja av dom men vi stannade på middag :)
Men vi kommer från landet och Zoe är ju med så jag tog med henne och nu vaktar jag henne i badrummet. Hon får gå fritt för transport buren är liten.
Kan tyvärr inte ta bild nu men ska försöka senare. Haha.
Aa nu ska jag äta tror jag, ska kolla. Men bloggar senare idag iallafall! Vill inte vara osocial, hehe. :)

??

Av Amanda Carlsson - 29 september 2013 17:03

Hej!
Har inte nåt att göra och har ingen bra rubrik heller!

Av Amanda Carlsson - 28 september 2013 21:38

Hej! Nu är jag på landet. Det är som vanligt kul. Men internet är trögt :(
Zoe går fritt och vi har gäster. Albin och Einar. Två killar, det är ju mer kul för min bror som är kille men Jag har kul jag med även mitt problem som jag fick i torsdags, men det problemet är nog över snart.
Nu spelar de spel och vi ska snart se film, har ingen aning om vilken.
Pratade nyss med Julia på Skype, körde sanning eller konka. Fick krama Andreas & Albin, inte så farligt. De är snälla (Einar med då).
De har som tur är inget emot mig som aa några i min klass (nämner ej namn) tydligen har.
Men aa....

[Bild]

Hon gillar att leka med den,haha.

Ska se film nu, det blir Bert. HAn är kul, han spelar också storebror till Lotta i Lotta på bråkmakar gatan.
MARTIN ANDRESSON.

Av Amanda Carlsson - 26 september 2013 18:26

Maja
Hej! Idag var Jag hos Maja, det var kul. Hennes sköldpaddor var gulliga. När de är 4 år gamla (grekiska lands sköldpaddor) så om de vore människor skulle de vara 2-3 år.
Jag väntade på henne, där jag visar på bilden.
Jag frös.
Men iallafall vi gjorde stavar!
Och ritade My Little pony.
M.m
I slutet drack vi te, hehe.
Men nu är jag hungrig men måste göra läxor först, har prov i morgon på spanska och so.
Men först ska jag låta Zoe gå fritt.
Vi har glosor på spanskan men ska träna på rasten så den kommer sist.
På SO provet hade jag tänkt få Ā.
Alltså jag gillar Inte betyg, alla frågar vad man fick och man vet att den andra fick bättre vill man Inte säga.
Så t.ex Om Maria i min klass får ett Ā och jag ett C, då vill inte jag säga för då känner jag mig dålig.
Så jag kanske säger mitt resultat, det vet jag inte än men jag måste plugga ordentligt för att kunna få bra betyg.
Lite senare kan jag berätta vad jag ser fram emot. Men nu ska jag plugga. Vi ses.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Amanda Carlsson - 13 september 2013 13:45

Hej! :)
Nu har jag spanska!
Jobbar med Aida.
Vi gör övningar.
:P

Bild:

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

//Amanda

Av Amanda Carlsson - 11 september 2013 22:46

Hej allihopa ock förlåt om jag inte har skrivit på länge men jag ska snart på ridresa och har därför ÄNNU mer läxor än alla andra. Men inom 15 minuter kommer mamma hem från frankrike, hon var där i en vecka. Har en prsent till henne, några örhängen av äkta silver. :) Ska bli kul... Aja vi ses, hon kommer när som hlst och då kan jag int blogga mr så jag slutar nu. Hejdå, kram Amanda.

Av Amanda Carlsson - 3 september 2013 23:20

Barak Obama ska till Sverige imorgon!
Alltså, halva stan, e-4an och allt är avstängt! Man kommer att kontrolleras när man går in i stan och där han ska gå så har man tagit bort alla papperskorgar för att det inte ska ligga en bomb i, vissa folk kan ju det =<, man tar med 23 flyg plan för att 40 bilar ska komma till Sverige och de har bokat hela Grand hotell, och han har 600 vakter och poliser!
Tänk att aldrig få vara ifred! Vilket liv, han kanske inte bryr sig men jag skulle aldrig bli som Obama!
Han kanske trivs, vem vet? Men iallafall, jag vet att det låter sjukt men han är döds hotad! :-O
Så man måste väl! Så TA EJ buss!
Eller tåg, det kommer att vara trafik!

Otroligt liv!
Bor fint!
Allvarligt?
Man
Allvarlig.

Och på mig:
Absolut bäst
Modig
Amanda
Nervös, ibland
Dum, nej
Andas

Inga bilder i detta inlägg!:(

Av Amanda Carlsson - 3 september 2013 23:10

Hej!
Idag var jag i stallet, Fick Fiffilina! Ja! Det gick bra, men hon är pigg i galoppen men det ät ju nice!
Det finns en tjej i vår ridgrupp som (för hennes skull)
Borde byta till en J1 istället för en J3.
Hon kan inte tillräckligt än och hon
Är för liten!
Men hon bestämmer, men det
Är synd om henne. Tycker jag!
Men det jag tänkte skriva om idag är
Att det blev problem.
Vi lekte lite i stallet och glömde busskortet och så, min Iphonen var död och min gamla är knäpp. De ringde och så men som jag sa var Iphonen död och den andra ville inte göra ljud, alla var oroliga!
Men jag levde, så mamma och pappa,
ifall ni läser detta så förlåt jag ska ringa själv nästa gång!
Det var inte meningen för jag trodde att ni skulle ringa!
Men mamma åker snart till Frankrike!=(
Lycka till!
Även om inte du vill åka och inte resten av familjen så får du ha det bra ändå!

Förlåt för det tråkiga inlägget.
Men iallafall, kommentera och fråga! Vill ha många frågor att besvara!
Oh, My god!
Obama kommer ju imorgon! Hela stan är typ spärrad!
Ni kommer att få veta mer i nästa inlägg!
Hälsningar Amanda!

Presentation


Hej! Jag heter Amanda och är 14 år. Jag gillar att fota och så gillar jag hästar. Nu får ni veta mer om mig!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Amandahorses.bloggplatsen.se

Hej! Amandahorses.bloggplatsen.se


Skapa flashcards